Dansk debut: Anna Märklins familiekrønike

Så skete det endelig

Gutenbog kom først med min nye, danske krimi/spændingsroman.

Saxo.com er på vej, men forsiden mangler endnu, og jeg har kun kunnet finde den ene Saxo selvudgiverbog endnu. Hvor er det sjovt at være pioner.

De første linjer af prologen:

Det var allerede midt eftermiddag. Anna fodrede vaskemaskine og tørretumbler igen og besluttede sig for, at hvis hun foldede de krøllede lærredsbukser rigtig pænt sammen, ville de helt sikkert tage sig meget bedre ud, når hun fiskede dem op af weekendtasken hjemme hos sin mor. En flue i en flaske, det var hvad hun var. Hun havde tabt sig flere kilo i løbet af den sidste måned, det kunne hun mærke på sin bukselinning, men som det hele så ud lige nu, kunne hun ikke engang glæde sig over det. Hun kiggede på køkkenuret for sjette gang inden for få minutter. Skulle hun vente med sin plan til Lars kom hjem og krydsforhøre ham om, hvornår han sidst havde hørt noget til deres nabo? Nej, det var nok bedst at lade være. Han brød sig ikke om at blive blandet ind i den slags.

For læsere som har behov for andre formater end epub (til iPad, iPhone mm), regner jeg med snart at have en Smashwords-version klar (med mange forskellige formater, bl.a. PDF).

About Dorte Hummelshøj Jakobsen

I am a Danish teacher. In my spare time I read, write and review crime fiction.
This entry was posted in Anna Märklin, Danish, publication. Bookmark the permalink.

3 Responses to Dansk debut: Anna Märklins familiekrønike

  1. Ellen says:

    Der var den jo! Jeg har lige læst om handlingen via dit link; den lyder rigtig god, og jeg ville meget gerne eje den, men har måttet konstatere, at jeg er enormt dårlig til e-bøger …. vil hellere have dem som ‘lytteratur’🙂 – kan du ikke indlæse bogen til mig i MP3-format?
    Jeg kunne selvfølgelig printe bogen ud, men det er jeg altså for nærig til🙂

  2. Ellen: ih, det gør jeg da gerne for dig, men det er da ikke sikkert, det bliver i denne regerings tid😉

    Nej, ebogslæserne er jo ikke helt nået til Danmark endnu, så nu må vi se, om det er for tidligt, eller der trods alt er et lille marked.

    • Ellen says:

      Det går nok… jeg tror ikke, at denne regering holder så længe😉
      E-bogsmarkedet er vist pænt stigende i DK, og jeg har da også set en hel del af de fine små Kindles, som folk sidder med i lufthavnene. De siger, at det er meget nemmere end at have mange bøger med. Det kan jeg sagtens se, men jeg har kun brug for at have højest to bøger med til tre ugers ferie, fordi ‘problemet’ er, at jeg stort set kun læser i sengen. I fly strikker jeg eller løser krydserpåtværs/Sudoku, og under selve ferien har jeg kun tid til at læse i lidt om aftenen i sengen…
      Derfor synes jeg, at en Kindle er for stor en investering til mit behov, men jeg har dermed også skabt en ond cirkel for mig selv🙂

Leave a Reply

